Invisibilized Struggles and Documentary Losses: The Cases of Bakers and Women Documentary Filmmakers in The Marginal Film Cooperative

Authors

  • Josué Elí Almanza Farías Universidad Nacional de Rosario

DOI:

https://doi.org/10.32870/cl.v1i32.8094

Keywords:

Marginal Film Cooperative, militant cinema, documentary, historical memory, feminism

Abstract

This text aims to approach to the participation of women documentary filmmakers in the Marginal Film Cooperative in the 1970s, as well as the loss of filmed documentary archives, focusing on the project titled Bakers. The objective is to offer a more complex historical perspective of the movement by exploring its various connections with the contexts of union, student, and social struggles.

Author Biography

Josué Elí Almanza Farías, Universidad Nacional de Rosario

Doctorando en Artes. Director, actor, dramaturgo, guionista y gestor cultural. Realizó estudios profesionales en distinguidas escuelas nacionales y extranjeras. Becario de instituciones y programas como la FLM, el FONCA, el Goethe Institut, el CALQ, el IMACP, el PECDAP, el INBA, entre otras. Tiene varios libros publicados, así como ha sido premiado en varios certámenes. Dirige el proyecto Escena Transmedia.

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Published

2024-12-31